Αυτό που λείπει από πολλούς ανθρώπους
Και μπορεί να κάνει ζωή και μάθηση εκθετικά καλύτερες
|
Σε έναν κόσμο όπου η παραπαιδεία επικρατεί ως κατάσταση, η Meta-Μάθηση είναι επανάσταση.
Εδώ μπορείς να μάθεις για τα επόμενα προγραμματισμένα εργαστήρια Meta-Μάθησης. Και να γραφτείς. Τι περιμένεις; 🙂
|
Με κουβαδάκια έπαιζες, χαρούμενο στην άμμο. Πύργους, παλάτια έχτιζες - διασκέδαζες. Απλά.
Δεν χρειαζόσουνα πολλά, σου αρκούσαν όσα είχες. Τον κόσμο γνώριζες, μάθαινες να μιλάς. Μετά;
Τα παιδιά σοβαρεύουν σιγά-σιγά όσο μεγαλώνουν. Το ‘χεις παρατηρήσει;
Έχεις σκεφτεί πόσο σοβάρεψες εσύ;
Δεν διασκεδάζουμε αρκετά, δεν παίζουμε και δεν γελάμε. Όχι όσο θα μπορούσαμε. Ούτε όσο το ‘χουμε ανάγκη.
Το παιχνίδι θεωρείται ανώριμο, ασήμαντο, παιδικό.
Το παιχνίδι λείπει από πολλούς ανθρώπους.
Το ξε-μαθαίνουμε. Παίζουμε μόνο σε καταστάσεις κοινωνικά αποδεκτές.
Μόνο που οι ανάγκες δεν αλλάζουν επειδή το λέει το σχολείο και η κοινωνία. Έχουμε ακόμη ανάγκη το γέλιο, τη χαρά και το παιχνίδι.
Η μάθηση είναι από τα πράγματα που το μυαλό μας αγαπάει.
Η μάθηση είναι βαρετή για πάρα πολλούς ανθρώπους.
Όχι από τη φύση της, μα αφαιρέσαμε χαρά και ενδιαφέρον. Τη μετατρέψαμε σε κάτι άχαρο, κουραστικό και βαρετό.
Και όταν βαριέσαι να κάνεις κάτι, τον πενταπλάσιο χρόνο θα σου πάρει.
Όταν το χαίρεσαι, όμως, τα πράγματα αλλάζουν.
Εξού και η Meta-Μάθηση είναι αποτελεσματική. Έχει στον πυρήνα της δημιουργικότητα και φαντασία. Σε βοηθά. Σε εξελίσσει. Σε παρακινεί.
Σε έναν κόσμο όπου η παραπαιδεία επικρατεί ως κατάσταση, η Meta-Μάθηση είναι επανάσταση. Του μυαλού, που κουράστηκε να μαθαίνει βαρετά. 🙂
Το σκεπτικό
Όταν διασκεδάζουμε, μαθαίνουμε αβίαστα.
Δεν είναι τυχαίο το ότι θυμάσαι ακόμη τον καθηγητή που είχε χιούμορ και μετέτρεπε το μάθημα σε αφήγηση. Ή τη δασκάλα που έκανε μάθημα στην αυλή με μία μπάλα.
Δεν έχει να κάνει με μεταδοτικότητα. Αυτή χτίζεται, αποτελεί δεξιότητα. Διδακτική τη λένε.
Και το να είσαι μεταδοτικός σημαίνει να δίνεις κίνητρο, να παίζεις, να φέρνεις στο μάθημα χαρά.
Τρόποι υπάρχουν πάντα.
Η πρακτική
Αφιέρωσε λίγο χρόνο στο να σκεφτείς ποια πράγματα σού προκαλούν χαρά. Με ποια πράγματα διασκεδάζεις με την καρδιά σου; Με ποια πράγματα νιώθεις ότι εκφράζεσαι;
Πόσο συχνά τα κάνεις αυτά μέσα στον μήνα, την εβδομάδα, την ημέρα;
Και όχι, το να βγαίνεις με φίλους για ποτά δεν αρκεί σαν απάντηση. Καλό είναι, αλλά δεν αρκεί.
Σκέψου πόσο θα άλλαζε η διάθεσή σου, αν όντως άρχιζες να βάζεις στη ζωή σου τακτικά πράγματα διασκεδαστικά. Δεν συζητώ το πόσο θα απογείωναν τον τρόπο που μαθαίνεις…
Πάρε για παράδειγμα το Mind Mapping (Νοητική Χαρτογράφηση) που δουλέψαμε στο χθεσινό Workshop Meta-Μάθησης. Θυμίζει doodling και ζωγραφική. Μιμείται τον τρόπο που σκεφτόμαστε.
Πρακτικά, παίζουμε μαθαίνοντας. Ή μαθαίνουμε παίζοντας.
Πώς να μην είναι αποτελεσματικό;
Δοκίμασε την επόμενη φορά, αντί για κλασικές σημειώσεις, να κάνεις ένα mind map στο χαρτί. Και μάθε εδώ τι σου χαρίζει.
Bonus: Πριν ξεκινήσεις να μελετάς, βάλε χαρούμενη μουσική. Χόρεψε λίγο. Παρατήρησε πώς βελτιώνεται η συγκέντρωσή σου έπειτα. Τη δική μου χαρούμενη μουσική θα την ακούσεις εδώ. 🙂
To άρθρο
Η δημιουργικότητα οδηγεί στην καινοτομία. Και η καινοτομία είναι μητέρα της εξέλιξης. Πώς φτάνεις όμως στο να είσαι δημιουργικός; Θα μάθεις εδώ.
Τo quote
«Η φαντασία είναι η πηγή κάθε μορφής ανθρώπινου επιτεύγματος και πιστεύω πως είναι αυτό που βάζουμε σε κίνδυνο συστηματικά με τον τρόπο που εκπαιδεύουμε τα παιδιά μας και τους εαυτούς μας.»
~ Sir Ken Robinson
Ακόμα και την καρέκλα που κάθεσαι κάποιος τη φαντάστηκε για να φτάσει σε σένα. Πόσο πυροβολάμε τον εαυτό μας στο πόδι, όταν δεν καλλιεργούμε συνειδητά τη φαντασία (και τη χαρά που φέρνει);
Η συζήτηση της εβδομάδας
Από σήμερα ξεκινάμε στο ABC το Book Club Friday. Κάθε Παρασκευή στις 20:00 θα ξεκινάει μια συζήτηση γύρω από μια κύρια ιδέα του βιβλίου και της θεματικής του μήνα. Η συζήτηση θα διαρκεί ολόκληρη την εβδομάδα.
Διανύουμε τον μήνα της Αφαίρεσης και του Essentialism. Ο Αύγουστος θα είναι ο μήνας για Αυτοφροντίδα, Diffuse & Όρια.
Ο στόχος είναι να μοιραζόμαστε όσα σκεφτόμαστε γύρω από την ιδέα της εβδομάδας και παράλληλα να δίνουμε ο ένας στον άλλο ιδέες και συμβουλές για το πώς μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη - με βάση την εμπειρία μας.
Η κύρια ιδέα σήμερα, από το κεφάλαιο 5:
Όσο πιο γρήγοροι γίνονται οι ρυθμοί και όσο πιο απασχολημένοι/ες είμαστε, τόσο περισσότερο χρόνο για να σκεφτόμαστε χρειαζόμαστε στο πρόγραμμά μας.
Πώς δημιουργείς αυτόν τον χώρο και χρόνο για τον εαυτό σου και τι θα πρότεινες σε κάποιον που δυσκολεύεται να το κάνει;
Μπορείς να συμμετέχεις κι εσύ στη συζήτηση. Κάνε την εγγραφή σου εδώ. Τα λέμε στις 20:00!
Και κάπου εδώ σε χαιρετώ.
Καλή και πάντα δημιουργική συνέχεια!
Φύλλις
Όποτε είσαι έτοιμη/ος, υπάρχουν δύο ακόμα τρόποι να σε βοηθήσω: |
|
|
Σε βοήθησε το παραπάνω;
Μοιράσου το και βοήθα κάποιον που αγαπάς.
Δεν κοστίζει τίποτα και έχει αξία ανεκίμητη. 🙂
|