Μια ζωτική λειτουργία του μυαλού μας
Για τη μάθηση, την εξέλιξη, το επιχειρείν, την ίδια τη ζωή
***
|
Γεια χαρά!
Την προηγούμενη εβδομάδα μιλήσαμε για το πόσο αναξιόπιστο μπορεί να είναι το μυαλό μας. Για τους ίδιους λόγους μπορεί να είναι και ο καλύτερός μας φίλος…
Θα καταλάβεις παρακάτω. 🙂
Σήμερα είναι του Αγίου Βαλεντίνου: Η μέρα που αποφάσισα ότι θα γιορτάσω μαζί σας την αγάπη μου για τη μάθηση. 🎉
Υπάρχουν ακόμη εργασίες που πρέπει να γίνουν για το course, αλλά δεν πτοούμαι. Σημασία έχει που αρχίσατε ήδη να γράφεστε και που μπορώ να μοιραστώ μαζί σας το υλικό.
Κεντρικό στοιχείο στην προσέγγισή μου, η δημιουργικότητα. Και σε αυτήν αφιερώνω τα παρακάτω.
Μέσος χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα.
Πριν ξεκινήσουμε, όμως...
Δεν ήμουν καλή μαθήτρια.
Πίστευα ότι δεν ήμουν αρκετά έξυπνη ή ικανή. Έβλεπα πόσα παραπάνω κατάφερναν κάποιοι συμμαθητές μου και απογοητευόμουν όλο και περισσότερο.
Ξεκίνησα καλά. Κάπου στην Α’ Λυκείου άρχισα να το χάνω.
Από παιδί, μού ήταν αδύνατον να παπαγαλίσω. Αδύνατον να θυμάμαι κεφάλαια ολόκληρα.
Αν μου έλεγες τότε ότι μερικές δεκαετίες μετά θα δίδασκα σε άλλους πώς να μαθαίνουν και να απομνημονεύουν αποδοτικά, δεν θα σε πίστευα…
Κι όμως, να που βρισκόμαστε εδώ. 🙂
Χωρίς τη Meta-Μάθηση δεν θα ήμουν εδώ.
Τα εργαλεία της μπορούν να αλλάξουν τελείως τον τρόπου που μαθαίνεις μέχρι σήμερα και τον τρόπο που βλέπεις τον ίδιο σου τον εαυτό.
Σήμερα άνοιξαν επίσημα οι εγγραφές.
Μέχρι την επόμενη Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου, ισχύει ειδική προσφορά.
|
Το σκεπτικό
Όταν δεν ξέρεις ποιο είναι το επόμενο βήμα, πάρε λίγο χρόνο και εμπιστεύσου τη ζωή. Οι απαντήσεις δεν έρχονται όταν πιεζόμαστε. Έρχονται σε ανύποπτο χρόνο:
Την ώρα που χαζεύουμε από το παράθυρο, σε βόλτες που κάνουμε στη φύση, ενώ κοιτάμε το ταβάνι.
Ναι, το μυαλό μας συχνά δεν είναι αξιόπιστο, για πολλούς λόγους. Για τους ίδιους λόγους, όμως, μπορεί να γίνεται δημιουργικό, να βρίσκει λύσεις και απαντήσεις. Οι ίδιοι μηχανισμοί που μπαίνουν εμπόδια, μπορούν να μας βοηθήσουν.
Με τα κατάλληλα εργαλεία.
Αν το επιτρέψουμε.
Η δημιουργικότητα δεν είναι απλά κάτι που κάνεις όταν ζωγραφίζεις ή παίζεις μουσική. Είναι ζωτική λειτουργία του μυαλού.
Ζωτική για τη μάθηση, την εξέλιξη, την ίδια τη ζωή.
Η πρακτική
Ως ενήλικες συχνά ξεχνάμε πόσο δημιουργικοί ήμασταν κάποτε. Μεγαλώνουμε και εκπαιδευόμαστε εκτός δημιουργικότητας.
Τα πάντα, όμως, είναι δεξιότητες και, ακόμα κι αν έχεις ξεχάσει πώς είναι, υπάρχει τρόπος να αρχίσεις και πάλι να εξασκείς τη δημιουργικότητά σου.
Την επόμενη φορά που θα σε απασχολεί ένα θέμα, δοκίμασε να πάρεις λίγο χρόνο για να «παίξεις» μαζί του.
Ξεκίνα να ρωτάς «Τι θα γινόταν, αν…» και άφησε τη φαντασία σου ελεύθερη.
Γράψε τις απαντήσεις σου στο χαρτί, δημιούργησε σενάρια, φαντάσου εναλλακτικές.
Αυτό το κάνεις πιο συχνά απ’ ότι θα έπρεπε με αρνητικό τρόπο. Στο βιβλίο το αποκαλώ «Αρνητική Δημιουργικότητα».
Ποιος λέει, όμως, ότι δεν μπορείς να σπάσεις το pattern;
Τo quote
«Η φαντασία είναι η πηγή κάθε μορφής ανθρώπινου επιτεύγματος. Και είναι το μόνο πράγμα που πιστεύω ότι θέτουμε συστηματικά σε κίνδυνο με τον τρόπο που εκπαιδεύουμε τα παιδιά μας και τους εαυτούς μας».
~ Sir Ken Robinson | Άγγλος συγγραφέας και σύμβουλος σε θέματα εκπαίδευσης και καλλιτεχνικής παιδείας. Διετέλεσε διευθυντής του έργου «Η Τέχνη στα σχολεία» μεταξύ 1985 - 1989, καθηγητής Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο του Warwick, και εχρίσθη ιππότης για τη συμβολή του στην εκπαίδευση.
Τον αποκαλώ «Σάκη Ρουβά» των απανταχού εκπαιδευτικών. Επειδή είναι. 🙂
Από τη διδακτική μου εμπειρία, θα σου πω ότι όπου εμπλέκεται η δημιουργικότητα, τα πάντα γίνονται πιο εύκολα:
Η μάθηση, η απομνημόνευση, η κινητοποίηση, η χαρά στη ζωή, η δημιουργία, ακόμα και το επιχειρείν.
Κι ας μην είναι αυτός ο τρόπος που λειτουργεί ο κόσμος. Η δική μου δημιουργικότητα με οδήγησε εδώ: στο να κάνω επαγγελματικά κάτι που αγαπάω και να βοηθώ μέσα από αυτό χιλιάδες ανθρώπους.
Δεν είναι τυχαία μία από τις κορυφαίες δεξιότητες που απαιτούνται στον επαγγελματικό κόσμο.
Το καλύτερο;
Είναι δεξιότητα και καλλιεργείται.
Το podcast
Πάμε λίγο πίσω στην αρχή… Από τα πρώτα επεισόδια του BHA. Και όχι τυχαία:
Επεισόδιο 3: Ο ορισμός της ανθρώπινης διάνοιας - Δημιουργικότητα
Το μάθημα
Χθες έγινε το δεύτερο δωρεάν μάθημα με θέμα «Απλές πρακτικές απομνημόνευσης».
Είδαμε τα εξής:
- Ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες παρανοήσεις για το πώς δουλεύει η μνήμη
- Πώς αυτές οδηγούν στο να μην αξιοποιούμε τις δυνατότητες του μυαλού μας
- Πώς πρέπει να αρχίσεις να σκέφτεσαι από εδώ και πέρα για να αρχίσεις να θυμάσαι πολύ περισσότερα
- Δύο πολύ δυνατές και απλές πρακτικές απομνημόνευσης που μπορείς να αρχίσεις να εφαρμόζεις άμεσα
- Τι είναι τα Νοητικά Σημειώματα και το περιβόητο Παλάτι της Μνήμης και πώς ενισχύουν τη μάθησή σου
- Και πολλά άλλα… 😉
Επίσης, απάντησα τις σημαντικότερες ερωτήσεις σας για το "SMARTer". Μπορείς να παρακολουθήσεις το μάθημα από εδώ:
* * *
Και κάπου εδώ τελειώσαμε. Εκτιμώ πολύ το ότι διαβάζεις τη δουλειά μου και εμπιστεύεσαι τα προγράμματά μου - σημαίνει πολλά για μένα και με βοηθά να συνεχίσω να προσφέρω μέσα από το bliss μου.
Αν σου αρέσει το υλικό μου, παρακαλώ πρόσθεσε το email μου στις επαφές σου ή απάντησε εδώ με ένα «Γεια!» (βοηθάει στο να παραδίδονται τα emails).
Αν όχι, ξεγράψου παρακάτω.
Τα λέμε την επόμενη εβδομάδα!
Φύλλις
Σου άρεσε το newsletter; Παρακαλώ μοιράσου το με κάποιον που αγαπάς. Θα πάρει μόνο 15 δευτερόλεπτα. (Για κάτι που γράφτηκε με πολλή φροντίδα και μεράκι. 🙂) |